3. Köprüye BAE ile demiryolu projesi

Bloomberg’in haberine göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın G-20 zirvesi dönüşü gündeme getirdiği ve Birleşik Arap Emirlikleri ile ortak çalışma başlatılacağını duyurduğu Basra-Bağdat-Türkiye-Avrupa demiryolu projesi için Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nda yoğun bir trafik yürütülüyor. Bu çerçevede teknik komiteler Kalkınma Yolu projesi üzerinde detayları masaya yatırdı.

Çalışmalar kapsamında Abu Dabi merkezli ve 160 milyar dolarlık varlığı yöneten fon ADQ, Yavuz Sultan Selim Köprüsü projesinde yer alan demiryolu hattının hayata geçirilmesi için Türkiye ile görüştü.

Bir BAE yetkilisi Bloomberg’e yaptığı yazılı açıklamada “BAE, Türkiye ile dış ticaret hacmini 2030’a kadar 40 milyar dolara çıkarmak için işbirliğini artırmayı hedefliyor. Bu hedef enerji, lojistik, turizm, tarım ve daha fazla sektörlerde yeni yatırım kanalları kurarak başarılacak” ifadeleri kullanıldı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, geçtiğimiz ay Hindistan dönüşü medya mensuplarına konuyla ilgili açıklama yapmış ve “Bu konuda özellikle Muhammed Bin Zayed çok daha kararlı bir telkinde bulundu, ‘Bu işi uzatmayalım, 60 günde görüşmeleri arkadaşlarımız bitirsinler ve hemen temelleri atalım, yola koyulalım’ dedi. Yani bu işin heyecanını bu denli duyuyorlar ve biz de gerek Dışişleri Bakanımız Hakan Fidan’a, gerek Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu’na gerekli talimatları verdik” bilgisini paylaşmıştı.

SEÇİMLERDEN SONRA SÜREÇ HIZLANDI

BAE ile ilgili yatırım haberleri seçimlerin hemen arkasından yağmur gibi yağmaya başladı. O dönemde Hürriyet’e bilgi veren yetkililer, BAE’nin yatırımcı olarak İstanbul metro projeleri ile Ankara-İstanbul süper hızlı tren projesiyle ilgilenebileceğine dikkat çekmişlerdi. Süper hızlı tren projesinin Ankara Sincan’dan başlayarak Nallıhan Sakarya üzerinden Yavuz Sultan Selim Köprüsü’yleİstanbul’a uzandığını belirten yetkililer, bu hattın önceden planlandığını, bu nedenle köprünün orta şeridinin hızlı tren için ayrıldığını söylemişlerdi. 344 km uzunluğundaki projenin çalışmaları seçimlerden önce tamamlanmıştı.Proje kapsamında, 14 kilometre uzunluğunda 19 adet viyadük, 120 kilometre uzunluğunda 52 adet tünel yapımı planlanırken, trenin saatte 350 kilometre hıza ulaşarak, Ankara – İstanbul seyahat süresinin 90 dakika, 1.5 saatte tamamlanması öngörülüyor.

 

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*